A szocialisták csak úgy támogatnák az SZDSZ jelöltjét, ha korlátoznák Demszky hatalmát.
Bontás, engedélyezés, időhúzás és vita a dél-budai felüljárónál.
Százötven kilométernyi út felújítását igérik az idei évre, ami minden eddiginél nagyobb dugókhoz vezethet.
Egy SZDSZ-es városatya becslése szerint a hivatalos 2000 helyett összesen legalább 10 ezer kátyú található a városban.
A jobboldali többség nem látott okot a pályáztatásra, mert szerintük Simicska Lajos cége sokat invesztált az oszlopokba.
A Mai Belvárosban még a viccek főszereplői is a polgármester keresztnevét viselik, a megszüntetett Belváros-Lipótvárosban kilenc bérlakás átadása a vezetőanyag. Az előbbit a Fidesz, az utóbbit az MSZP szócsövének tekintik. Lapszemlénkből kiderül, hogy nem véletlenül.
Hiller szerint a Fidesz országosan is összeborulhat a szélsőjobbal és elfoglalhatja a médiát, Rogánék szerint ők csak a csődtől mentik meg az V. kerületet.
A szakma ellenében, egy szocialista képviselő javaslatára csak egy gyorsjárat indulna a Kelenföldi pályaudvarról.
A Budapestet "beborító" narancssárga plakátok illegális kiragasztásának megszüntetésére szólította fel csütörtökön Demszky Gábor a Fideszt.
A főpolgármester a 600. szelektív hulladékgyűjtő sziget átadásán hangsúlyozta: nemcsak az illegális szemétlerakók, hanem a vadplakátozók ellen is szigorúan fel kell lépni.
Demszky Gábor emlékeztetett rá, hogy nyáron ezerötszáz lámpaoszlopot tisztítottak meg az Elmű Rt.-vel az illegális plakátoktól.
A főpolgármester szerint elfogadhatatlan dolog, hogy a nagyobbik ellenzéki párt most ismét elcsúfítja a lámpaoszlopokat a hatalom megszerzéséért folytatott választási kampányában.
A fideszes Kupper András nem tud arról, hogy a Fideszben most ilyen típusú plakátragasztás zajlana. Azt látja, hogy civil kezdeményezésként elindult "narancssárga pöttyök" elhelyezése.
'Vannak képviselők, akik azért veszik fel a fizetésüket, hogy másokat túráztassanak' - panaszolta az MSZP-s képviselő.
Négy nappal a határidő előtt, szerdán befejeződött a Budaörsi úti felüljáró felújítása Budapesten. A megújult felüljárót Demszky Gábor adta át a forgalomnak. A beruházás az idén tervezett 80 kilométeres útfelújítási program része. A 61 méter hosszú hídon 19 éve volt utoljára felújítás. A Budaörs felőli járdakonzol 10 éve kimozdult a helyéről, azóta állvánnyal támasztották meg.
A 140 naposra tervezett rekonstrukciót hétvégi, illetve éjszakai munkával sikerült lerövidíteni. A felüljáró korszerű, folyékony szigetelést, a vasbetonfelületek sóálló bevonatot kaptak. A fővárosi útfelújítási program leghosszabb ideig tartó beruházására 40 hónapos garanciát vállalt a kivitelező. Az idei 80 kilométeres budapesti útfelújításokból 48 kilométer jut az 1100 kilométeres fővárosi tulajdonú, és 32 kilométer a 3400 kilométeres kerületi úthálózatra.
"A fővárosiak lényegesen rosszabb közlekedési helyzetre számítottak, mint amilyet végül tapasztaltak, és úgy ítélik meg, megérte elviselni a közlekedési nehézségeket"- mondta az átadáson az útfelújításról készült közvélemény kutatásra hivatkozva Demszky Gábor.
A szakember szerint évről évre többen vannak az agglomerációból érkező vándorpatkányok.
A svédek tesztje alapján Prága belvárosa zsúfolt, hemzseg a turistáktól és mindenki a vendégek pénzére utazik.
A szándéknyilatkozat beadására alig két nap van, de ez a BKV szerint elég.
Több szállítójának is adósa a BKV, mert nem nőttek a tervezett mértékben a menetdíjbevételek.
Molnár Gyula szerint nem történhet úgy útrekonstrukció, hogy közben városrészek bénuljanak meg, a Fidesz szerint a főváros a szakadék felé halad.
A szervezet ezúttal személyesen Demszky Gábor főpolgármesterhez fordult, az olcsóbb parkolásról és kevesebb fizető zónáról szóló beadványát kedden adta át a Városházán.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes a beadványt úgy értékelte, hogy költségvetést érintő kérdésekről szól, ilyenekről pedig nem lehet referendumot kiírni.
Halmai Gábor alkotmányjogász másképp vélekedett, szerinte nincs akadálya a népszavazás kiírásának ezekben a kérdésekben.
Több mint húszezren kerekezték végig a csütörtöki autómentes napot, csupán kisebb fennakadásokat okozva a közlekedésben.
Rogán Antal is Széchenyiről nevezné el a teret, noha semmi baja a volt amerikai elnökkel.
A többségben lévő jobboldal gazdasági jelleggű jogköröket vonna el a szocialista Steiner Páltól.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója válaszolt olvasóinknak, elárulja azt is, hogy lehet-e bliccelni az új éjszakai buszokon.
A Törzsasztal vendége szerda fél tíztől a BKV vezérigazgatója, kérdezzen bátran - vagy szerényen!
A MÁV bevezeté Vác városa felé az ütemes és zónázó menetrendet. És látá, hogy jó. Az arra lakó népek eszükbe veszik, hogy mikor megy a vonat és megláták, hogy hamarabb érnek a király városába. A vasút gazdaságosabban üzemelteté vonatjait, és az ő utasai több aranyat adának neki. És mindenki látá, hogy ez jó. És lőn este és lőn reggel. És még háromszázhatvannégyszer lőn este és lőn reggel. És a MÁV nem vezeté be más vonalakon az ütemes és zónázó menetrendet, pedig látá, hogy jó.
A Havanna népszerűsége csak Zuschlag Jánoséval vagy a tütükéző képviselőkével vethető össze. Hiába írtuk, hogy a térfigyelő kamerákkal jelentősen javult a lakótelep közbiztonsága, maguk továbbra is csak előítéleteikre hallgatnak. Privát tanácsunk: most vegyen lakást a Havannán, cikkünket nyomtassa ki és dugja az eladó orra alá.
Kőbánya-Kispest közelsége nem tesz jót a lakótelepek népszerűségének. A börtön is elriasztotta az osztályzókat, pedig 34 perc alatt be lehet jutni a városba, és ez - majd látni fogják - a toplista élén álló lakótelepekkel is versenyképes.
Nem tudni, hogy mi riasztotta el Önöket ettől a teleptől, talán a józsefvárosi kínai piac közelsége, esetleg a kora (Ferenc József idejében épült), netán a neve, ami tényleg nem ígér sok jót. Az ántivilág telepei közül a MÁV-gépgyár munkáslakótelepe szerepelt a legrosszabbul.
A panel iránt vonzódnának ennyire vagy a régitől félnek? Egy újabb lakótelep egy rég letűnt korból. Pedig nem ennyire rossz, higgyék el. A magyarázat inkább az lehet, hogy keveseknek van itt internet-hozzáférésük, pedig lelkes lokálpatrióták itt is akadnak, akik szívesen meghackelték volna szavazásunkat.
A megalakótelepek lélegzetvisszafojtva figyelt különversenyében Csepel szorult az utolsó helyre. Talán jól jártak volna a kerület lakói, ha a kilencvenes évekbeli önállósulási törekvésüket siker koronázza, mert akkor egy csepeli lakótelepversenyt csont nélkül nyernének.
A rendszerváltás hektikus évei után a szocreál stílus megfelelő helyre kerül. Már nem kell Rákosit visszasírni ahhoz, hogy valaki ne akarja leverni a didaktikus freskókat a homlokzatokról. Nem biztos, hogy ötven év múlva ennél több pontot kap majd egy lakóparkszavazáson a Cézár-ház.
Elég sok szavazatot kapott ahhoz képest, hogy neveletlen belvárosi suhancok lustaságból vagy más érdekből szimplán csak rákosborzasztónak hívják. Ezzel együtt a kerület ingatlanügynökeinek azt ajánljuk, hogy a közlekedést firtató kérdéseknél kezdjenek másról beszélni.
A Kőbánya-Kispest metróállomás vonzáskörébe tartozó telepek közül messze ez végzett a legjobb helyen. Az itt élők már most dörzsölhetik tenyerüket, hogy mennyire felszöknek majd az ingatlanárak, ha végre felújítják a metróállomást és megszüntetik a nyíltszíni hajléktalanszállót.
A középmezőny legalja, kiesési gondok nem gyötrik Újpalotát, igaz, még az UEFA-kupás helyezés is elérhetetlen távolságban van. Néhány évtizedes vegetálás után majd bejelentik a megszűnést, hacsak a sors furcsa fintoraként nem nyilvánítják Újpalotát a világörökség részének.
Az évek kifejezetten jót tesznek a Fiastyúk utcai lakótelepnek. Nem valamiféle kora Kádár-kori nosztalgiát sejtünk a háttérben, inkább azt, hogy - mondjuk Újpalotával ellentétben - a Fiastyúk egyes részei kifejezetten városra emlékeztetnek.
Nagy a torlódás a top tízből éppen kicsúszottak között. A budaiságára oly büszke Kelenföldet jól helyre tették olvasóink, a leggyöngébb lakótelepnek találták a Duna nyugati oldaláról valók közül.
A szocreál nagy diadala ez a 11. hely, már-már felér egy visszarendeződéssel. Még eltelik néhány év, és akár feljebb is kerülhet a Kerepesi úti lakótelep, persze csak akkor, ha elvégzik a lassan halaszthatatlanná váló felújításokat.
Kapaszkodjanak meg, ez itt már a top tíz. Egy percig sem volt kérdés, hogy Békásmegyer bekerül-e az elittársaságba, hiszen két tizedet vert a Kerepesi útra, ami ezen a szinten nem kevés. A szavazás ráadásul közvetlenül a Sziget után készült, ki tudja, előtte talán még nagyobb pontokat kapott volna Békásmegyer.
Aki élt már az Örs vezér tere környékén, az semmi pénzért nem költözne el onnan, tartja magát egy régi XIV. kerületi mondás, ami persze ebben a formában nem igaz. Mégsem lehet olyan rossz hely, ha a környék két lakótelepe - a Füredi utcai mellett a Kerepesi úti - is a tizedik hely körül végzett.
Az egykori szovjet parancsnokságot szinte lakóparkká fejlesztették, ezt jutalmazták olvasóink a 8. helyezéssel. Egyedül a tömegközlekedés nehézkes, ezért a mostani lakók talán neheztelnek is kissé az egykori moszkvai katonai vezetésre, amiért beérték egy olcsóbb, külvárosi ingatlanegyüttessel.
A sokak által istenített budai telepet - mint majd látják - észak-pesti óriás lakótelepek is megelőzik. Talán az autópálya, esetleg a Kelenföldi pályaudvar közelsége riasztotta el a szavazókat attól, hogy magasabb pontszámot adjanak a jobb sorsra érdemes Őrmezőnek.
Az egyik legjobban megközelíthető lakótelep, nem véletlen, hogy sokan illették viszonylag magas pontszámmal. A pesti oldalt lenézőket meglepheti Újpest jó szereplésem de persze az is lehet, hogy túl sok lokálpatriótának van internet-hozzáférése.
Ez már egy másik bolygó. Három tizedet vert Újpestre a IV. kerületi rivális, ekkora különbség egyetlen egymás után következő helyezettnél nincs. Csak elmélkedhetünk azon, hogy hol végzett volna Káposztásmegyer, ha a hármas metrónak itt lenne a végállomása - ahogy az eredeti tervek szóltak.
A pesti oldal legjobb második világháború után épült lakótelepének jelölték a József Attilát. A dobogóhoz kevés, a tisztes helytálláshoz sok. A jó eredmény a metró közelségének, a viszonylag kevés panelnak és a sok-sok zöldterületnek köszönhető.
A harmadik hely is szépen csillog, bár sokan az első helyre is esélyesnek tartották. Hogy miért nem sikerült bajnoknak lenni azt nem tudni, ilyenkor megindul a felelősök keresése, az egymásra mutogatás, végül lemond a szövetségi kapitány. A lakótelepet viszont nem lehet lecserélni.
A legjobb paneltelepnek és a legjobb budainak szavazták meg az olvasók Gazdagrétet. Ne tagadják, elég volt egy emlékeztetés a Szomszédokra, és máris röpködtek az ötösök. Ki tudja, mi történik, ha Horváth Ádámék a Havannán forgatják szappanoperájukat?
Nem tudtunk annyira rosszat írni a tizenhét évig épült Wekerléről, hogy ne röpítsék szavazataikkal az első helyre. Oké, a lakótelep szó hallatán nem a kertvárosias Wekerle jut az ember eszébe, tekintsük hát ezt egy fricskának a gigantikus paneltelepek építőinek. Még akkor is, ha tudjuk: sokkal kevesebb embernek lenne saját lakása, ha hasonló akkurátussággal épültek volna a hetvenes-nyolcvanas évek lakótelepei.